Hop til hovedindholdet

FDF Vester Hassing logo

Sagaløbet 2025


Dato og tid

Lørdag d. 4. oktober 2025 kl. 15:45 til søndag d. 5. oktober 2025 kl. 10:00

Tilmeldingsfrist

Søndag d. 14. september 2025 kl. 23:55

Sted

Sæby skole, Brolæggervej 1, 9300 Sæby Sæby skole
Brolæggervej 1
9300 Sæby

Sagaløbet 2025


Beskrivelse af arrangementet

Hvad går Sagaløbet ud på?

Deltagerne er inddelt i patruljer hjemmefra i samarbejde med din leder.

Man kender start og slutsted, men ikke ruten før på dagen. Patruljerne går rundt til posterne efter et kort i løbet af aftenen og natten og løser opgaverne. Når man er færdig med løbet, kan man måske nå at sove lidt i målområdet inden morgenmaden, hvorefter løbet er slut.

Patruljerne kæmper om at vinde Sagaøksen, som vinderpatruljen får med hjem til kredsen til udstilling indtil næste Sagaløb.

Patruljerne møder først ledere undervejs på løbet på posterne. Lederne kæmper om at lave den bedste post og vinde postpokalen.

Der er mulighed for, at en deltager kan give op undervejs og blive kørt til målområdet, men så mister patruljen point.

Alt postmandskab på løbet bærer synligt ID - mærke, så du kan se, at de er med i FDF og Sagaløbet.

Hver patrulje har en mobiltelefon med på løbet og kan kontaktes på den. 
Læs mere i vores folder, som er uddelt på klasserne.

Informationer

Mødested og opstart: 4. oktober 2025 kl. 15.45 på Sæby Skole, Brolægervej 1, 9300 Sæby.

Slutsted: 5. oktober 2025 kl. 10.00 samme sted.

Transport: Du skal selv arrangere transport tur/retur.

Pris: 125 kr. pr. deltager

Deltagerbrev: Se mere om sagaløbet på www.sagalobet.dk, hvor også deltagerbrev bliver lagt ud ca. en uge før løbsstart.

Medbring personligt grej: i lille rygsæk som skal bæres hele vejen - mad til turen, krus/mug, solidt varmt og tørt fodtøj, varmt tøj, regntøj, March&Lejr, Den lille blå, FDF-skjorten, pandelampe/lommelygte, papir/blyant samt opladt mobiltelefon og benreflekser. HUSK hue og vanter er et must!

Sovepose og liggeunderlag pakkes i en særskilt taske.

Dine ledere sørger for at hver patrulje får: Trangia, kompas og refleksvest.

Mobiltelefon: Patruljen skal medbringe mindst én mobiltelefon. Mobilen skal selvfølgelig have strøm til hele natten.

Dine ledere sørger herefter for samlet patruljetilmelding til løbsudvalget.

Forældreaccept

Med onlinetilmelding tilkendegives samtidig, at forældre accepterer deltagelse og de angivne vilkår.

Om udfyldelse

Udfyld din klasse, og vælg "Start tilmelding"

Kagebagning

FDF´ere bliver sultne. Kan nogen bidrage med en kage til lejren, så skriv det i tilmeldingen. Skriv gerne, hvad i kan bage, så vender vi tilbage.

 
BEMÆRK TIDSFRIST
Tilmeldingsfrist er 12. september. Efter denne dato kan tilmelding kun ske, hvis der er plads. Ønskede hold/grupper kan ikke garanteres, og der opkræves ekstra DKK 100 ved tilmelding.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

FDF Vester Hassing
Tlf: +45 98255550
schroeder@fdf.dk

Kontaktinformation til arrangør

FDF Vester Hassing
Tlf: +45 98255550
schroeder@fdf.dk